Lærerike kurs

 

Få mer ut av markeds-aktivitetene med PR

grunnleggende innføring i pr

Kurset består av både teori, eksempler og praktiske øvelser, og gir en grunnleggende forståelse av hvordan PR kan styrke virksomhetens markedsføring, og hvilke suksesskriterier som kreves. Deltakerne lærer blant annet å identifisere og utvikle gode nyhetssaker, journalistiske vurderingskriterier og hvordan man går frem for å få saken på trykk. I tillegg hvordan PR spiller sammen med øvrige virkemidler i markedsmiksen.

Kurset er i utgangspunktet et heldagskurs, og skreddersys virksomhetens konkrete behov. Ta kontakt for mer informasjon.

Utnytt potensialet i egne kanaler

innholdsmarkedsføringens abc

Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing, er i kraftig vekst, og stadig flere virksomheter øker sine investeringer i sine egne kanaler. Kurset gir en innføring i hva innholdsmarkedsføring er, hvilke muligheter det gir, og hva som skal til for å lykkes med innholdsmarkedsføringen. Fra utviklingen av godt innhold, til hvordan man når de riktige målgruppene. Kurset består av en kombinasjon av teori, inspirerende eksempler og praktiske øvelser.

Kurset varer 3 timer, og vil skreddersys virksomhetens situasjon og behov. Ta kontakt for mer informasjon.

image.jpg

Finn virksomhetens stemme

vellykket virksomhetskommunikasjon

Skal virksomheten lykkes med å bygge et sterkt omdømme og posisjon, kreves det tydelig, konsistent og relevant kommunikasjon mot alle målgrupper. Et selskap har alltid flere målgrupper enn de som kjøper produktene og tjenestene, og det er viktig at man snakker med én stemme, enten det er til medarbeidere, samarbeidspartnere, politikere eller markedet. Og uavhengig av hvem som snakker. I dette kurset gjennomgår vi grunnleggende prinsipper for god virksomhetskommunikasjon, i tillegg til at vi arbeider sammen for å finne et godt utgangspunkt for din virksomhets stemme.

Kurset består av to halvdagsmoduler, en teoretisk og en praktisk, og skreddersys din virksomhet. Ta kontakt for mer informasjon.

image.jpg

Skriv tekster som selger!

GRUNNLEGGENDE KURS I SKRIVING

Å skrive godt krever lyst, talent og kunnskap. I dette kurset gis en innføring i hva som skaper en god tekst, grunnleggende retorikk, og hvilke virkemidler man kan benytte for å forbedre skriveprosessen. Kurset gir også praktiske tips og råd til hvordan du kan gjøre dine tekster mer engasjerende og selgende. Kurset består av en kombinasjon av teori, eksempler og praktiske øvelser.

Dette er i utgangspunktet et heldagskurs, men kan stykkes opp i flere kortere moduler. Ta kontakt for mer informasjon.

 

Finner du ikke et kurs du finner interessant for din virksomhet?
Dersom du ønsker et kurs om et tema knyttet til et tema relatert til kommunikasjon eller markedsføring er sannsynligheten stor for at Pluss Lyberg eller noen av samarbeidspartnerne kan hjelpe deg.
Ta kontakt på stian@plusslyberg.no så finner vi sammen en løsning som dekker dine behov.


 

Inspirerende foredrag

 

Detaljhandelens kollektive selvmord

Hvordan overleve som butikk i tøff global konkurranse?

Foredraget tar utgangspunkt i dagens utfordrende marked for norsk detaljhandel, som utfordres av nye handlemønstre, globalisering og digitalisering. Tross sitt dystopiske utgangspunkt er foredraget inspirerende og gir overblikk over en lang rekke mulige løsninger for selv hardt pressede butikker. Foredraget er egnet til å øke kunnskapen og optimismen for alle som tror den fysiske butikken har en viktig plass i nordmenns liv også i fremtiden.

Foredraget skreddersys din virksomhet. Ta kontakt for mer informasjon.

Det gode kan bli det onde

Om hvordan samfunnsansvar kan virke mot sin hensikt om det ikke gjøres riktig.

Virksomheters samfunnsansvar er i ferd med å bli en betydelig konkurransefaktor. Det forventes at alle virksomheter er bevisst dette ansvaret og har offensive strategier som sikrer at virksomheten har et positivt avtrykk på omverden. Foredraget drøfter hvilke faktorer som er avgjørende for at samfunnsansvar og bærekraft skal kunne gi virksomheten konkurransekraft, og øke lønnsomheten. I tillegg omfatter foredraget også en gjennomgang av hvor norske virksomheter ofte tråkker feil i sin iver med å vise sitt samfunnsansvar.

Nysgjerrig? Ta kontakt for mer informasjon.

image.jpg

Biene og blomsten

Hva kjennetegner vellykket innholdsmarkedsføring?

Hva skal til for at målgruppene skal besøke nettopp dine kanaler, og bruke tid på ditt innhold? Og hva er det som eventuelt gjør at de vender tilbake. Det er mange likheter mellom innholdsmarkedsføring og forholdet mellom bier og blomster i naturen. Foredraget gir en grunnleggende gjennomgang av de viktigste faktorene for vellykket innholdsmarkedsføring, med særlig fokus på hvordan skape relevant, følelsesmessig engasjerende innhold.

Høres det ut som noe din virksomhet trenger? Ta kontakt for mer informasjon.

image.jpg

Den gode historiens grunnprinsipper.

INNFØRING I hvordan lage historier som skaper følelser hos målgruppen

God historiefortelling er en kunst, og krever talent. Men det viktigste er at gode historiefortellere forstår og mestrer de grunnleggende prinsippene og virkemidlene som skaper historier som beveger tilhørerne. Med utgangspunkt i Aristoteles og Hollywoods historiefortellerguru Robert McKee gir foredraget en innføring i historiefortellingens grunnprinsipper, og innblikk i hva som gjør at historier skaper følelser.

Vil du bli en bedre historieforteller? Ta kontakt for mer informasjon!

Få mer ut av sponsoratene dine!

OM hvordan øke effekten av sponsoraktiviteter ved bruk av pr

Alt for mange mangler en god plan hvordan de skal utnytte dyre sponsorater. Tilfeldigheter avgjør hva man velger å sponse, og like mange tilfeldigheter avgjør hva man får ut av de samme sponsoratene. I dette foredraget gjennomgås kritiske faktorer for hvordan du får mest mulig igjen av sponsoratene dine, og hvordan særlig PR bidrar til å øke synligheten og verdien.

Ta kontakt om du vil gå for gull, og høre mer!

 

Finner du ikke et foredrag som dekker ditt behov?
Dersom du ønsker et foredrag om et tema knyttet til et tema relatert til kommunikasjon eller markedsføring er sannsynligheten stor for at Pluss Lyberg eller noen av samarbeidspartnerne kan hjelpe deg. Ta kontakt på stian@plusslyberg.no så finner vi sammen en løsning som passer deg.